2 Şubat 2010 Salı

TARİHİ FIKRALAR


HANGİ BORÇ?

Koca Ragıp Paşa’nın da bulunduğu bir mecliste ramazan sohbeti yapmaktaydı. Ragıp Paşa orada bulunanlardan Şair Haşmet’e:
Haşmet, senin de borcun var mıdır, diye takıldı. Haşmet:
-Vardır efendim, Mahalle bakkalına bin kuruş, kasaba beş yüz kuruş…
Ragıp Paşa gülerek:
-Be adam onu sormuyorum, oruç borcun var mı, onu soruyorum, der.
Haşmet de Paşa’ya şu cevabı verir:
-Paşam, oruç borcunu Allah sorar. Sizin soracağınız borç kul borcudur.

YANLIŞINIZ VAR

Mehmet Akif’in Berlin görevi esnasında bir Alman kadını:
-Affedersiniz, şair olduğunuzu duydum. Şair olduğunuza göre merhametli bir kalbiniz vardır. Memleketinizde kadınları eve hapsedip dışarı bırakmıyormuşsunuz, onlara acımıyor musunuz? der.
Mehmet Akif şöyle cevap verir:
-Söylenenler belki yalan değil ama eksik, madam. Biz kadınlarımızı dışarı bırakıyoruz, ama artık dışarıdan içeriye alamadığımız günler daha çoktur.

TRENİ KOVDUM, GİTTİ

Necip Fazıl bir gün istasyona geç kalarak treni kaçırır. Dostlarının:
-Treni mi kaçırdınız, üstat, demesi üzerine Necip Fazıl’ın cevabı şu olur:
-Ne münasebet, Kovdum treni, defoldu gitti.




BAKIŞ AÇISI

Mehmet Akif, Avrupa’ya tahsil için gidip de milli manevi değerlerini kaybeden bir kişiye şöyle der:
-Siz eskiden insanlara Fatih minaresinden bakıyordunuz, şimdi Eiffel Kulesinden mi bakıyorsunuz?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder