1 Şubat 2010 Pazartesi

HAZIR CEVAPLAR,TARİHİ ANEKDOTLAR

BAZAN VE BAZEN

Üniversitede edebiyat dersinde hocaya sormuşlar:
-Hocam, “bazan” demek mi doğrudur “bazen” demek mi?
Hocanın cevabı gayet nüktelidir:
-Bazan “bazan”, bazen “bazen” demeliyiz.

İKİNCİSİ KİM

Necip Fazıl kendindeki şiir yaratma gücüne hayran biriydi ve bu yüzden bazen kibirli davrandığı görülürdü. Bir gün Necip Fazıl’a Fransa’da yayınlanan bir antolojiye Türkiye’den sadece iki şairin alındığını söylerler.Üstadın karşılığı şu olur:
-İkincisi kim?

DOMUZ ETİ YEMEM

Bir Rus generali Şeyh Şamil’in sofrada iştahlı iştahlı yemek yemesiyle dalga geçmek için:
-Beni de yemenizden korkuyorum, demesi üzerine Kafkas Kartalı şu tarihi karşılığı verir:
-Elhamdülillah ben Müslüman’ım ve dinimizde domuz eti yemek yasaktır.

ÇATIRTI

Ahmet Vefik Paşa, Paris büyükelçisi iken Fransa imparatoru Osmanlı’nın çöktüğünü ima ederek:
-Şarktan bir çatırtı duyuyorum Paşa, deyince milli değerlere düşkünlüğüyle bilinen Ahmet Vefik Paşa:
-şark buraya çok uzaktır,sesini duymanız imkansız.Duyduğunuz sesler Fransa’dan akseden seslerdir.Nitekim bu çatırtılardan ben geceleri uyuyamıyorum,der.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder